Verizon به طور غیرقانونی صداهای مشتریان را در مورد ادعای شکایت دسته جمعی جمع آوری می کند

ورایزون اکنون با یک شکایت دسته جمعی از سوی مشتریانی روبرو است که ادعا می کنند شرکت موفق به دریافت رضایت کتبی آگاهانه از آنها قبل از جمع آوری صدای آنها نشده است که قانون ایلینوی را نقض می کند. شاکیان Thelton George Parker Jr. و Steven Doyle ادعا می‌کنند که Verizon صداهای مشتریان را بدون ارائه افشای اطلاعات کافی و کسب رضایت، که هر دو بر اساس قانون حفظ حریم خصوصی بیومتریک ایلینویز (BIPA) لازم است، ضبط و ذخیره می‌کند.

در ایلینوی می توان از داده های بیومتریک (مانند اثر انگشت، صدا، عنبیه، صورت و غیره) برای شناسایی افراد استفاده کرد و در نتیجه این داده ها نیاز به محافظت ویژه دارند. BIPA به یک شرکت اجازه می‌دهد تا از داده‌های بیومتریک برای شناسایی و احراز هویت یک فرد استفاده کند، اما قانون شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا قبل از اینکه این شرکت‌ها اجازه جمع‌آوری و ذخیره داده‌های بیومتریک از مشترکان خود را داشته باشند، اطلاعات خاصی را به مشتریان ارائه کنند و رضایت کتبی آنها را دریافت کنند.

Verizon چاپ صدا را برای سیستم Verizon Voice ID خود جمع‌آوری می‌کند، اگرچه ارائه‌دهنده بی‌سیم از الزاماتی که توسط BIPA بر اساس شکایت بر روی آن قرار داده شده پیروی نمی‌کند. به مشتریان باید به صورت کتبی گفته شود که بیومتریک ها جمع آوری یا ذخیره می شوند و مدت زمان نگهداری داده ها. Verizon همچنین نتوانست به مشتریان خود اطلاع دهد که چگونه از داده های بیومتریک آنها استفاده می شود و رضایت کتبی از مشتریان خود دریافت نکرد.

این شرکت همچنین با دعوای دسته جمعی دیگری برخورد می کند که ادعا می کند وب سایت Verizon به طور کامل برای مصرف کنندگان نابینا و کم بینا قابل دسترسی نیست. این شکایت که در دادگاه فدرال نیویورک ارائه شده است، ادعا می کند که بزرگترین شرکت مخابراتی بی سیم کشور، قانون آمریکایی های دارای معلولیت را نقض کرده است.

شاکی این پرونده، درک پولیت، از نظر قانونی نابینا است و برای استفاده از اینترنت به نرم افزاری برای خواندن صفحه نمایش رایانه خود نیاز دارد. پولیت که به دنبال خرید یک گوشی جدید بود، از وب سایت Verizon بازدید کرد که از طریق جستجوی گوگل آن را پیدا کرد. پس از یافتن دستگاهی که می‌خواست بخرد، به دلیل «مشکلات دسترسی متعدد» نتوانست. شاکی اشاره می کند که وب سایت Verizon دارای یک رابط کاملا بصری است و فناوری جدیدی مانند “متن جایگزین، فرم های قابل دسترس، پیوندهای توصیفی، متن قابل تغییر اندازه و استفاده محدود از جداول و جاوا اسکریپت” را ارائه نمی دهد.

منبع:phonearena

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *