مونرو لایو ساختار جلوی سایبرتراک تسلا را تشریح میکند

تسلا اطلاعات دقیق زیادی در مورد Cybertruck برنامه ریزی شده منتشر نکرده است، علیرغم اینکه این کامیون دو سال از تاریخ در دسترس بودن اعلام شده اولیه خود عقب است، در صورتی که تا پایان سال 2023 تولید شود.
با این حال، این شرکت ویدیوی کوتاهی را در توییتر منتشر کرد که نشان میداد Cybertruck در آزمایشگاه تست تصادف، درست قبل از برخورد با مانع در آزمایش ضربه تمامقدم، انجام میشود. تیم مهندسی در Munro & Associates از این فرصت استفاده کردند و برخی از ساختار جلوی کامیون را تجزیه و تحلیل کردند که در قسمتی از ویدیو قابل مشاهده است که از طریق پنجره در کف درست در مقابل مانع ضربه گرفته شده است تا حرکت قطعات شاسی را ضبط کند. همانطور که کامیون ضربه را جذب می کند.
هر یک از اجزاء دارای کد رنگی هستند و تجزیه و تحلیل ویدیوی پس از ضربه را برای مهندسان تسلا آسان تر می کند. این به مهندسان مونرو نیز کمک کرد و آنها ویدیویی را در کانال YouTube Live Munro ارسال کردند و در مورد آنچه که میتوانند ببینند صحبت کردند. کوری استوبن، رئیس Munro & Associates با مدیر برنامه Munro، جردن آروچا، در این تحلیل تیمها را تگ میکند.
جردن آروچا: بر اساس هندسه، اینها شبیه بازوهای کنترل پایینی جعلی هستند. قرمز فریم اصلی یا گهواره است. این سیستم تعلیق، احتمالاً بخش بزرگی از واحد محرک، گیربکس و غیره را حمل میکند و همچنین اتصالات اولیه آن بازوهای کنترلی را به صورت ساختاری با خودرو برقرار میکند.
[قطعات] زرد ریل های طولی اولیه هستند. این بخشی از ساختار بدنه به رنگ سفید است که ساختار ضربه ای اصلی در انتهای جلوی خودرو است. این همان چیزی است که این زیرفریم قرار است روی آن سوار شود.
در لبه اصلی اینجا، این قطعات سبز کوچک را داریم. این قوطی های له شدن شما خواهند بود. فقط با نگاه کردن به آنها، فرض می کنم که آنها احتمالاً آلومینیوم اکسترود شده هستند.
در پایین ساب فریم، این شبه عضو X را می بینیم. در این سیستم تعلیق، هندسههای زیادی مانند اعضای X را مشاهده خواهید کرد. اما این قطعه دقیقاً در اینجا، تار است، تشخیص آن به نوعی سخت است، آبی روشن رنگ آمیزی شده است. به نظر می رسد یک جوش فولادی مهر و موم شده چند تکه است که در گذشته دیده ایم.
کوری استوبن: این یک شکل X واقعاً اغراقآمیز است، بهویژه به این دلیل که این مکانهای نصب بازوهای کنترلی بسیار دور هستند. این کاری است که ریوین برای سفرهای زیاد انجام داد. بنابراین، هرچه این نقاط بیشتر در داخل هواپیما باشند، بازو بلندتر باشد، در عین حال که هندسه مناسبی را برای سیستم تعلیق خود حفظ می کنید، سفر بیشتری خواهید داشت. برای مدل 3 و مدل Y یک شکل مشابه داریم.
نوار جلو برای SORB بسیار مهم است. SORB یک سد سخت همپوشانی کوچک است. این آزمایشی است که در آن شما 25 درصد از وسیله نقلیه را درگیر می کنید. ساب فریم در Cybertruck بسیار گسترده است. در مدل 3 و مدل Y نسبتاً عریض است. اما میله ای که به آن می رسد، این یک لوله جامد است، باید بسیار محکم باشد. این یکی در چندین مکان مختلف جوش داده می شود.
چیزی که ما [در Cybertruck] متوجه میشویم این است که با بستهای رزوهای ایمن شده است. دلیل اینکه به احتمال زیاد این کار انجام می شود این است که یک ماده متفاوت است. شما می توانید در اینجا یک فولاد بسیار مقاوم داشته باشید. هنگامی که شما چنین فلزات غیر مشابهی دارید جوش دادن آنها به هم بسیار سخت است.
جردن آروچا: این عضو متقاطع برای SORB بسیار مهم است. کاری که در اکثر رویدادهای SORB انجام میدهد این است که بسته به اینکه هندسه عضوی که روی این بالهای بیرونی به آن متصل میشود چقدر است، و به طور خاص دینامیک بین مانع و این گوشه، این عضو یا وارد فشردهسازی میشود. میخواهد خودروی متقاطع را خرد کند، زیرا شروع به بارگیری از آن مانع میکند یا به سمت کشش میرود، که میخواهد این بالها را به نوعی به پایین خم کند و این میخواهد کشیده شود یا به سمت کشش برود.
یک رویداد SORB عالی خواهد بود اگر ریل های طولی و موقعیت همه این بناها واقعاً منحرف نشوند. شما به طور ایده آل می خواهید که اعضای طولی جلو، یعنی این ریل های زرد، هماهنگی کامل را از یکدیگر حفظ کنند. این باعث میشود وسیله نقلیه شما برای دور شدن از مانع سفت و سخت نگه داشته شود و اگر خودرو از مانع دور شود طبیعتاً سرنشین امنتر خواهد بود.
کوری استوبن: انتخاب مواد: زمانی که به استحکام بالا و نسبت وزن به استحکام مناسب نیاز دارید، فولاد اغلب بهترین انتخاب است.
ما ساب فریم ریویان را داریم که از نظر نجومی گران و سنگین است. وزن آن 25.5 کیلوگرم است و آنها در اینجا به محدودیت های هندسی مشابهی دست می یابند اما با جریمه وزن و هزینه بالا. این با مقدار زیادی اکستروژن و صفحه آلومینیومی ساخته شده است.
گهواره مدل Y و مدل 3 با وجود اینکه از مواد سنگین تری استفاده می کنند سبک تر هستند. بنابراین، یک جوش فولادی مهر و موم شده اغلب انتخاب خوبی برای یک زیرشاخه است.
منبع: designnews